Sunday, July 15, 2012

am i SWEET enuf.. :?



assalamualaikum wbt :)

 today post  is about self


"why i am syazadibah..?,i want to be somebody else..:("
"kenapa aku timah?aku nak jadi pandai macam joyah..:("
"kenapa aku x lawa..?aka *hodoh*..?
"kenapa aku x comel..?ak nak jadi comel macam diba tu..":(?-->:P

tet.

hee

nak jadi itu.nak jadi ini.begitu.begini.
cuba kita renung balik sama2 kan,bape kali je kita proud to be ourselves..?
m.a.n.u.s.i.a

banyak ayat2 cinta yang telah Allah turunkan supaya kita x terlalu membangga diri,dan tidak pula terlalu underestimate diri..dan..tidak pula mahu jadi orang lain seperti peristiwa di atas.

"bermegah2 telah melalaikan kamu.."- ATTAKATHUR,1

"Dan janganlah kamu IRI HATI terhadap kurniaan yang telah Allah lebihkan kepada sebahagian kamu atas sebahagian yang lain. Bagi lelaki ADA BAHAGIAN YANG TELAH MEREKA USAHAKAN, dan bagi perempuan ADA PULA BAHAGIAN YANG TELAH MEREKA USAHAKAN. Mohonlah kepada Allah sebahagian kurnia-Nya. Sungguh, Allah Maha Mengetahui segala sesuatu." (4:32)


:)


lengkapkan peringatan Allah,jangan terlalu megah,dan jangan iri hati dengan apa yang orang lain ada
(tembak diri juga)

wake up!setiap orang ada nilai tambah masing2 rite?
setiap orang ad part2 yang manis dalam tingkah lakunya,gerak gerinya, dan paling x pon,manis mulit je,hee

macam candy2 hok bawoh ni:)





sedang kita termenung fikir nasib diri yang malang,tak cukup itu.tak cukup ini.ada tahi lalat besar dekat pipi.rambut kerinting macam megi.kulit x seputih perawan dan bidadari. ingatlah,ad orang nuuunnnn dimana2 mengimpikan kehidupan seperti kita yang dikatakan tidak cukup itu ini itu.

terokai diri dan temukanlah kemanisan diri masing2 yang telah Allah campakkan dengan kasih sayangNya dalam diri kita..so,hargailah setiap kemanisan yang ad dalam diri kita:)

yakinlah diri anda juga manis!tanpa kemanisan tu,anda mesti hidup sorang2 je kat atas muka bumi Allah ni,
dengan kemanisan yang  kita ada lah,kita dapat teruskan hidup bermasyarakat dengan orang lain,tak kira dimana jua kita berada dan walau pon dah laaamaaaa x jumpaa.dengan kemanisan itu, masih terlekat aroma buahnya yang dapat menarik hati mereka utk terus meneruskan silaturrahim dengan kita:)

itulah kemanisan ukhuwah yang Allah bagi yang merupakan nikmat ketiga terbesar selepas nikmat Iman dan Islam:)

proud to be ur self,n im proud to be myself,
we are PROUD to be a sweet muslim

Alhamdulillah:)

n lastly...my gift to all of u:)


enjoy watching it!:)

assalamualaikum:)




No comments:

Post a Comment