Tuesday, June 5, 2012

APA sentuh JIWA kamu,kamu dan kamu..?? ^^

pada awan biru,KU MELAKAR kata2,
pada langit cerah,ku PANAH semua CERITA,
DENGARLAH mentari suara hatiku menyanyi,
BERTERBANGAN jiwa merentasi pelangi..


assalamualaikum wbt,
semoga sentiasa berada dalam RAHMAT si DIA semua:)
nampak x pelangi kat atas tu? begitulah pelanginya HATI sy ketika ini,dan moga ALLAH kekalkan pelangi dihati kita selamanya:)

*rasa eksited pulak nak share,hehe:D*

sy nak tambah lagi satu ke best an sy ddk di JORDAN ini,akhawat disini suka share ayat favourite,waktu sy  duduk2,sy heran,kenapa kawan2 sy duduk ramai2 kat kerusi hujung tu..??sy pon join dyrg,tiba2,sorg daripada sahabat berkata:

diba,jom share ayat favourite!

BEST kan share ayat favourite ni,mungkin sahabat2 boleh try dengan kawan2,sangat BERMAKNA!kerana apa..?kerana....xsemua ayat alquran *terjemahannya* itu menyentuh hati2 kita,tp,ayat tersebut telah ALLAH sentuhkan hati2 sahabat2 kita yang lain,so....kita kenalah share kan ayat apa yang ALLAH sentuh hati kita tu..:)

"DAN SEBAHAGIAN TANDA2 KEBESARAN ALLAH,engkau melihat bumi kering tandus,tetapi apabila KAMI turunkan hujan di atasnya,nescaya ia bergerak dan subur.SESUNGGUHNYA,ALLAH yang menghidupkan  PASTI dapat MENGHIDUPKAN yang mati,DIA MAHA KUASA ATAS SETIAP SESUATU.."  41,39

kalau anda baca terjemahan ayat kat atas ni,apa yang sedang berlegar2 dalam kepala anda agak2..?mesti bayang pokok2 yang kering kontang,kaler kuning,tanah pecah2 rekah2..then,turunlah hujan...basahi bumi,segarkan balik tanah dan tumbhan tu kan..?

HEBAT x sy teka..?:P

TAPI,cuba kita lihat dari dimensi berbeza pula,

HATI MANUSIA yang  GERSANG.anda pernah x rasa hati anda kering....?rasa macam ad sumthing yang hilang.TAPI, anda x tahu ap dy yang hilang tu.dan kita pon tercari2..apa benda yang hilang itu.jadi,apa perlu kita buat? kita BASAHKAN ia:), basahkan dengan majlis ilmu..basahkan dengan ayat2 cinta ALLAH..basahkan dengan hati ingt kepada si DIA:)


haa..nampak xdalam gamba tu,hati anda yang sedang basah kuyup!

*lagiayatmenyentuhjiwa*

"TUHANMU TIDAK MENINGGALKAN ENGKAU DAN TIDAK PULA MEMBENCIMU" -ADDUHA,3

ayat ni ALLAH turunkan kepada nabi MUHAMMAD utk memujuk nabi sewaktu wahyu ALLAH berhenti buat sementara kepada BAGINDA.dan ketika itu,kaum musyrikin berkata,"TUHANMU TELAH MEMBENCI engkau!"

L.I.H.A.T dan P.E.R.C.A.Y.A

ALLAH sayangkan KITA,dan DIA tidak pernah membenci kita,sama juga dengan kemaksiatan,kita x benci mereka yang buat maksiat,tapi kita benci atas perbuatan maksiat itu. JADI sahabat2 sekalian,takkanlah TUHAN sang PENCIPTA pun x benci manusia,kita yang sesama manusia ni,masih lagikah nak membenci sesama sendiri..?

M.U.H.A.S.A.B.A.H

ketahuilah dan sedarlah.ALLAH ITU DEKAT :')

baca quran,tapi X TAHU apa yang ada dalam ALQURAN tu?
jom kita sama2 tgk apakah TEMA ALQURAN ..


1)SIFAT ALLAH 
2)PENCIPTAANNYA
3)HARI KIAMAT
4)MA3AD-SYURGA NERAKA

dan..bila kita dapat rasa NIKMATNYA PEMBERIAN ALLAH dan YAKIN atas setiap ketentuan DIA,maka....

"DIALAH yang telah menurunkan KETENANGAN kedalam HATI orang mukmin untuk menambah keimanan atas KEIMANAN mereka yang telah ada..."AL FATH,4

kalau rasa hati x tenang,LIHATLAH ciptaanNYA,lihatlah HIJAUnya pohon,BIRUNYA langit...sebab apa,,??,dengan lihat KEAGUNGAN ciptaan DIA kan dapat tingkatkan iman?so..dengan itulah,ALLAH akan campakkan kedalam jiwa kita,rasa ketenangan itu..:)

moga ALLAH terus sayang kita,insyaAllah,
lastly...apakah nikmat yang ALLAH bagi kat kita lepas nikmat IMAN dan ISLAM?

NIKMAT manisnya UKHUWAH itu, jadi,selamat berukhuwah SEMUA SAHABAT2 sekalian:)

lagu kat bawah ni specially dedicated tu SEMUA sahabat2 seISLAM saya di luar sana,moga ALLAH kekalkan hati kita diatas jalan ini,MOGA ALLAH redha ^^~



kita LAUNGKAN ALLAHUAKBAR ALLAH MAHA BESAR

SEIRING SEHALUAN SATU CITA DAN IMPIAN,
SUSAH dan SENANG kita tempuhi BERSAMA,
BERTEMU BERPISAH kerana ALLAH <3

INSYAALLAH..:)

assalamualaikum wbt,


6 comments:

  1. menyentuh hati saya jugaaa.. :)

    ReplyDelete
  2. Manisnya ukhwah....
    Insya-Allah....
    Bantulah aku, tariklah aku, agar aku seiring denganmu menuju ke syurga hakiki...

    ReplyDelete
  3. nak jadi jiran anda semua kat syurga nanti^^

    "DAN ORANG2 YANG BERTAKWA KEPADA TUHANNYA DIHANTAR KEDALAM SYURGA SECARA BEROMBONGAN.SEHINGGA APABILA MEREKA SMPAI KEPADANYA SYURGA DAN PINTU2NYA TELAH DIBUKAKAN,PENJAGA2NYA BERKATA KEPADA MEREKA," KESEJAHTERAAN DILIMPAHKAN ATASMU,BERBAHAGIALAH KAMU!MAKA MASUKLAH DAN KEKALLAH DIDALAMNYA.." AZZUMAR,73

    :)

    ReplyDelete
  4. Allah hantar kat kita 114 "surat cinta".
    Tanda Allah sayang kat hambaNya.

    Jom tadabbur "surat cinta"-Nya..

    ReplyDelete